Zoekmachine optimalisatie SEO

Jouw organisatie is uniek, dit wil je natuurlijk aan iedereen laten zien. Maar online zijn er veel mogelijkheden om potentiële klanten naar jouw website of webshop te trekken. Zo komen we al snel op Google, de grootste zoekmachine. Google kent verschillende mogelijkheden om je organisatie bekend te maken. De grootste hiervan is SEO, voluit geschreven noemen we dit: Search Engine Optimization. Oftewel zoekmachine optimalisatie, jouw website en/of webshop optimaliseren voor Google.

Danny

Ik help je graag verder!

  • SEO & SEA
  • MEER LEADS VIA JOUW WEBSITE
  • ONDERSTEUNING VAN EEN SPECIALISTISCH TEAM
  • BETER VINDBAAR VOOR JOUW POTENTIËLE KLANTEN

56%

Gemiddelde stijging van Google posities per klant.

288%

Gemiddelde Bezoekersaantal Stijging Per Klant

400%

Gemiddelde conversiestijging per klant.

2.566.765

Aantal vertoningen per maand

+/-4

Cursussen per jaar

* Bovenstaande cijfers zijn gebaseerd op januari 2020 bij nieuwe digitale transitie

Wat is zoekmachine optimalisatie (SEO)?

“Zoekmachine optimalisatie is het optimaliseren van (mobiele) websites en webshops voor mensen die zoekmachines gebruiken.”

Smartscript heeft al jaren ervaring op het gebied van online marketing. We horen vaak dat eigenaren een mooie website hebben laten maken, maar deze geen bezoekers trekt. Vaak komt dit door een slechte online vindbaarheid. Deze kan op verschillende manieren worden opgelost. Eén hiervan is zoekmachine optimalisatie. Hieronder zie je een afbeelding van de resultaten van Google wanneer je zoekt op ‘Schoenen kopen’. Wij hebben de resultaten onderverdeeld in verschillende blokken. Het rode blok zijn de websites die aan zoekmachine optimalisatie hebben gedaan, ze staan bovenaan in de GRATIS resultaten. (aan de rechterkant zie je een blauw vak, dit zijn de Google Ads shopping advertenties, betaalde posities. Deze service bieden wij ook aan, meer hierover vind je op deze pagina)

zoekmachineoptimalisatie SEO

Het optimaliseren van jouw website heeft veel verschillende onderdelen. Wij geven hieronder een korte samenvatting van de aspecten die groot meewegen in de vindbaarheid van jouw website. Factoren die helpen bij het optimaliseren van de posities en gratis vindbaarheid in Google.

Zoekmachine optimalisatie: Techniek

Bij de technieken voor SEO optimalisatie kan er worden gedacht aan een optimale manier van indexering van de website. Dit doen wij door een sitemap aan te maken in combinatie met Webmaster tools en andere gerelateerde programma’s. Hierna kijken we naar de indeling van de website en de structuur van de code’s.

Mede wordt er gekeken naar de snelheid op mobiel en desktop en zo nodig geoptimaliseerd. In de gratis analyse zal er dieper worden ingegaan op de technische experten in combinatie met jouw site.

Zoekmachine optimalisatie: Content

Wanneer de site goed wordt geïndexeerd, de snelheid goed is en alle overige technische aspecten zijn gecheckt wordt er gekeken naar de content die de site momentele heeft. Denk hierbij aan de volgende punten: zijn er voldoende teksten, passen deze teksten bij de zoekwoorden, worden en titles gebruikt, worden beschrijvingen gebruikt en afbeeldingen geoptimaliseerd.

Zoekmachine optimalisatie: Autoriteit

Op het moment dat de techniek en de content op de website goed staan moeten we ervoor zorgen dat het domein een autoriteit binnen de branche wordt. Dit kunnen wij doen door een gezonde linkprofiel te creëren voor het domein. Dit betekend dat wij aan de linkbuilding gaan werken. We willen dat gerelateerde betrouwbare sites verwijzen naar die van u.

In de gratis analyse worden al deze punten tegenover jouw huidige site gelegd, wij kijken elk bedrijf los tegen verschillende aspecten aan. Iedere onderneming heeft zijn eigen optimalisatie nodig om optimaal te kunnen presteren in de organische zoekresultaten.

Smartscript en SEO zoekmachine optimalisatie:

Bovenaan vermelde wij al kort dat we jaren ondernemingen helpen bij het vergroten van hun online vindbaarheid. Dit hebben wij te denken aan de goede naam die wij hebben opgebouwd en de resultaten die zijn behaald bij klanten. Meer over de behaalde resultaten kun je in het volgende onderdeel van deze pagina lezen. Wil je jouw website beter vindbaar maken dan kun je contact met ons opnemen en een gratis SEO analyse aanvragen, dit kun je doen door bovenaan op de knop ‘SEO SCAN’ te klikken. Wij nemen jouw website gratis onder de loop en kijken naar de verschillende aspecten die spelen bij het verbeteren van de website.

Allereerst beginnen we met de techniek, staat alles op de website goed, is jouw bedrijf makkelijk te indexeren in Google en vertelt de website al aan Google wat die geïndexeerd wilt hebben? Vervolgens kijken we naar de content (teksten) die momenteel op de site staan. Passen deze teksten bij de zoekwoorden waarop jou doelgroep zoekt en zijn de pagina’s op de site geoptimaliseerd op maximaal te scoren op deze zoekwoorden? Als laatste wordt er gekeken naar de bekendheid / autoriteit van het domein. Hoeveel links wijzen naar jouw website en waar zien wij hier verbeterpunten.

De analyse is gratis en vrijblijvend en biedt je een duidelijk inzicht of jouw site toe is aan een Zoekmachine optimalisatie. Mocht blijken dat er veel mogelijkheden zijn dan nemen wij zelf contact met je op na de analyse. Samen kunnen we vervolgens kijken wat de doelstellingen van het bedrijf zijn en hoe zoekmachine optimalisatie hierbij kan helpen. Samen kunnen we meetbare resultaten boeken.

90% van de website’s doet niet of te weinig aan SEO

Volgens onderzoek van Google wordt ongeveer 90% van het web niet of niet optimaal geïndexeerd door Google, dit willen ze zelf natuurlijk ook anders zien. Want Google wilt tenslotte in hun organische resultaten de bezoeker de beste resultaten bieden. Hierom geven ze met regelmaat technische aspecten vrij en delen ze beperkte informatie die ons helpt om al onze klanten hun bedrijven maximaal te laten scoren in de gratis organische posities van de Google zoekmachine.

Hoe snel zijn SEO resultaten zichtbaar?

Vaak krijgen wij de vraag: “Wat zijn de verschillen tussen SEO en SEA”. Hier kunnen we lang over praten en voor beide hebben wij minder goede en goede punten. Heel kort door de bocht kunnen we zeggen de SEO een langere aanlooptijd nodig heeft. Er moet waarde worden gehecht aan de website en de content die hierop staat. De eerste resultaten kunnen binnen enkele maanden worden behaald, grote resultaten zullen ongeveer 6-12 maanden kosten. Let wel op deze resultaten blijven! Dus mocht je even geen budget meer hebben voor SEO, dan ben je niet direct je positie kwijt. Zo komen we direct op de voordelen en nadelen van het investeren in zoekmachine optimalisatie.

Voordelen SEO:

– Gratis klikken naar jouw website en/of webshop
– Investeren op lange termijn, posities zijn niet direct weg als je een advertentie uitzet of het budget op is.
– Betrouwbaarheid, een goede SEO score zorgt voor hogere betrouwbaarheid van jouw bedrijf.
– Bedrijven met hoge organische resultaten worden gezien als autoriteit en specialist in de branche.

Nadelen SEO:

– Lange aanlooptijd, de aanpassingen aan de website kosten enkele uren werk en de optimalisatie hiervan kost enkele uren per maand. Maar de indexering en waarde hechting van de zoekmachine duurt lang. Google moet zien dat er constant waarde wordt toegevoegd aan de website en deze waarde blijft behouden.
– Specialisme nodig, het is niet makkelijk om in één dag een zoekmachine optimalisatie expert te worden. Hierdoor moet veel worden geleerd en ervaring speelt hierbij een grote rol. Het kan in het begin dus kostbaar zijn zonder dat er direct resultaat wordt behaald.

Meer informatie op SEA (Zoekmachine adverteren) kun je hier vinden

Samenvattend kunnen we zeggen de zoekmachine optimalisatie nodig is voor het creëren van betrouwbaarheid. Potentiële zullen jouw bedrijf eerder zien als een autoriteit. Tenslotte blijven de kliks naar jouw website altijd gratis!

Conversiegericht

Meten is weten, dat is wat wij bij Smartscript enorm belangrijk vinden. Vandaar dat wij de eerste analyse van de website gratis aan jouw geven. Het is belangrijk om een 0 meting te nemen en te kijken waarin het beste kan worden geïnvesteerd, zo wordt er niet overbodig budget verspilt terwijl dit ergens anders nodig gebruikt kan worden binnen het bedrijf of online marketing.

De nulmeting houden wij aan bij de eerste afspraak, samen gaan we kijken naar wat voor jullie de ideale conversie is voor de optimalisatie. Oftewel, wat willen jullie bereiken. Dit kan een telefoongesprek zijn, een offerteaanvraag, het invullen van een contactformulier of het verkopen van een product.

De optimalisatie voor de zoekmachine wordt gedaan aan de hand van zoektermen die het snelste zullen zorgen voor een conversie. Vooraf weten wij door de ervaring in welke richting wij moeten starten, maar elke case blijft anders. Hierdoor raden wij altijd aan om maandelijks bij te sturen aan de hand van rapporten van prestaties. Door deze rapporten goed onder de loop te nemen kunnen wij kijken waar bijgestuurd moet worden en welke zoekwoorden goed lopen. Zo werken we steeds gedetailleerder een optimalisatie uit en wordt het budget steeds optimaler besteed

Zoekmachine optimalisatie aan de hand van de nieuwste trends

Tijdens het opmaken van de strategie zullen we de grote concurrenten ook in beeld brengen. Hier moet uiteindelijk van worden gewonnen. Dit kunnen wij doen door altijd de nieuwste trends en ontwikkeling op dit gebied in de gaten te houden en te implementeren in de website. Hierdoor blijven we altijd een stapje voor. Al onze SEO expert volgen jaarlijks meerdere seminars of volgen cursussen om de kennis vers te houden.

Wilt u meer klanten uit uw website halen?

Scan uw website GRATIS op vindbaarheid