Zoekmachine adverteren

Dat je kan adverteren in zoekmachines zal je waarschijnlijk al van op de hoogte zijn, maar de mogelijkheden die dit biedt en die manier waarop dit werkt leggen wij je graag uit op deze pagina. Ook vertellen wij jou graag hoe wij je organisatie verder kunnen helpen bij het opzetten van zoekmachine advertenties. Smartscript is met jaren lange ervaring is bekende naam in de wereld van het adverteren in zoekmachines.

Danny

Ik help je graag verder!

  • SEO & SEA
  • MEER LEADS VIA JOUW WEBSITE
  • ONDERSTEUNING VAN EEN SPECIALISTISCH TEAM
  • BETER VINDBAAR VOOR JOUW POTENTIËLE KLANTEN

56%

Gemiddelde stijging van Google posities per klant.

288%

Gemiddelde Bezoekersaantal Stijging Per Klant

400%

Gemiddelde conversiestijging per klant.

2.566.765

Aantal vertoningen per maand

+/-4

Cursussen per jaar

* Bovenstaande cijfers zijn gebaseerd op januari 2020 bij nieuwe digitale transitie

Hoe werkt zoekmachine adverteren?

De zoekmachine’s advertenties werken met een veilig strategie, wat betekent dat je altijd een bod doet voor een advertentie plaatsing. Dit noemen we de CPC (Cost per Click). Afhankelijk van de concurrentie en de posities wordt er een bod ingesteld dat je wilt betalen om een klik naar de website te krijgen. Deze kun je targette per intresse of gebied. Zo kun je heel precies de doelgroep bereiken. Er zijn verschillende manieren van adverteren via de zoekmachine van Google, hieronder vind je de vier verschillende manieren.

– Google Ads zoeknetwerk

Bij het zoeknetwerk kan je zoekwoorden instellen waarbij je gevonden wilt worden. Bijvoorbeeld je webshop verkoopt schoenen in Leiden. We stellen dan in dat je gevonden wilt worden wanneer mensen zoeken in Google op ‘Schoenen kopen’ en wonen in Leiden. Hierdoor heb je exact je doelgroep die je zoekt. Je betaald alleen wanneer mensen op de advertentie klikken en naar je website gaan.

– Google Ads display netwerk

Deze kom je vast wel eens tegen als je op het internet bent. Een goed voorbeeld hiervan is nu.nl Hier zie je links, rechts, boven of aan de onderkant van de website een advertentie banner van een site (waarschijnlijk waar je laatst bent geweest). Deze manier van adverteren noemen we het display netwerk. Deze is voornamelijk handig om naamsbekendheid te creëren of bezoekers terug te halen naar de website. Ook hiervoor betaal je alleen als mensen naar je website gaan een kosten per klik.

– Google Ads shopping

Shopping is een service van Google die specifiek is bedoeld voor webshops of wanneer je producten online verkoopt. Deze kun je promoten en worden rechts in de zoekresultaten weergegeven. Deze manier van adverteren heeft over het algemeen de hoogte conversie score. Ook hiervoor betaal je alleen als mensen naar je website gaan een kosten per klik.

– Google Ads remarketing

Om het maximale rendement uit je bezoekers te halen adviseren wij altijd een remarketing campagne aan te maken. Deze manier van adverteren volgt de bezoekers een aantal dagen na het laatste bezoek aan de website. Dit wordt gedaan door middel van het display netwerk. Misschien komt het nu bekend voor dat je vaak een website terugziet komen als je een aantal dagen later op een andere site zit. Dit is remarketing. De kosten per klik liggen hier lager dan gemiddeld en geven een grote kans op conversie.

Smartscript en Zoekmachine adverteren

Nu we in het kort hebben uitgelegd wat zoekmachine marketing in en welke mogelijkheden deze biedt willen wij je graag vertellen hoe wij hiermee aan de slag gaan. Smartscript heeft al jaren ervaring op het gebied van online marketing en dus zoekmachine adverteren. Hierdoor weten wij welke stappen essentieel zijn om het optimale rendement te behandelen uit het budget. Het gevaar van iemand zonder ervaring is dat budgetten snel worden verspilt. Een kleine fout in Google Ads kan zorgen voor een snelle daling van het budget zonder enig resultaat behaald te hebben. Hiervoor bieden wij altijd eerste de gratis analyse aan.

Hierin gaan we kijken of de website klaar is voor het adverteren in Google. Vervolgens kijken we samen met je naar de markt, (jij bent natuurlijk degene die de markt kent). Door deze kennis samen te voegen met onze zoekmachine marketing kennis kunnen we een strategie bedenken die optimaal past bij de online markt. Zo kunnen we sturen op conversies, dit kan zijn een telefoontje, e mail, offerte aanvraag of verkoop. Door goed te luisteren naar de klant, constant te blijven bijleren en te optimaliseren kunnen wij beloven dat we het maximale rendement uit je online marketing budget kunnen behalen.

Hoe snel zijn SEA resultaten zichtbaar?

Vaak wordt er aan ons gevraagd: “hoe snel zijn de resultaten zichtbaar?” Hier komen we bij het sterke punt van Google adverteren, op het moment dat wij de campagne aanzetten staan binnen 5 minuten de advertentie online en worden er bezoekers naar de website gestuurd. Dus een kort antwoord: ‘heel snel’. Hieronder gaan we verder met de voordelen en nadelen van SEA.

Voordelen SEA

– Snelheid, er kan snel een advertentieset worden neergezet. Binnen 5 moeten staat deze online. Ook kan deze snel worden aangepast en zijn de aanpassingen binnen enkele minuten verwerkt.
– Conversiegericht, door de tools kunnen we exact bijhouden welke advertenties de beste conversie ratio’s hebben. Zo kunnen we makkelijk bijsturen om het maximale rendement te behalen.

Nadelen SEA

– Kostbaar, in het begin moeten de campagnes nog worden geoptimaliseerd en zijn we opzoek naar de beste advertentie strategie. Dit kan in de eerste periode als kostbaar worden gezien.
– Kennis nodig, voor het optimaal inzetten van zoekmachine advertenties is veel kennis nodig. Iemand met weinig kennis kan een budget er snel doorheen gooien zonder enig resultaat of data binnen te hebben gehaald.

Conversie gericht adverteren

Zoals eerder al kort aangegeven kunnen we met online zoekmachine adverteren alles meetbaar maken. Zo kunnen we precies sturen om conversies. Een conversie is voor ieder bedrijf verschillend. Dit kunnen telefoontjes zijn, maar ook offerte aanvragen, contactformulieren of verkopen. Wij richten de omgeving zo in dat we deze goed kunnen bijhouden, zo kunnen we sturen naar de beste strategie om de meeste conversie te behalen. Samen met jou bepalen we in welke richting we kunnen adverteren.

Optimaliseren advertenties aan de hand van de nieuwst trends

In het begin hebben we uitgelegd wat zoekmachine marketing precies inhoudt, welke onderdelen dit zijn en welke onderdelen het beste passen bij bepaalde doelen. Vervolgens maken we verschillende campagnes aan die we meten aan de hand van conversies. Als deze advertenties draaien is het enorm belangrijk om deze te blijven verbeteren. Dit kan door maandelijks een aantal uur te kijken naar de behaalde prestaties, waar we kansen laten liggen en budget naartoe kan wat we ergens anders in de advertenties al niet meer nodig hebben door de optimalisatie.

Wilt u meer klanten uit uw website halen?

Scan uw website GRATIS op vindbaarheid