SEO

Wie ook maar iets weet over online marketing is bekend met ‘SEO’. De beste en de meest efficiënte manier om jouw website hoger in Google te krijgen! Maar, wat is SEO precies, wat betekent het en wat zijn de focuspunten van SEO? Op deze pagina geven wij een korte handleiding van alles op het gebied van SEO.

Bas

Ik help je graag verder!

  • SEO SPECIALIST
  • MEER LEADS VIA JOUW WEBSITE
  • ONDERSTEUNING VAN EEN SPECIALISTISCH TEAM
  • BETER VINDBAAR VOOR JOUW POTENTIËLE KLANTEN

56%

Gemiddelde stijging van Google posities per klant.

288%

Gemiddelde Bezoekersaantal Stijging Per Klant

400%

Gemiddelde conversiestijging per klant.

2.566.765

Aantal vertoningen per maand

+/-4

Cursussen per jaar

* Bovenstaande cijfers zijn gebaseerd op januari 2020 bij nieuwe digitale transitie

Wat betekent SEO?

SEO staat voor Search Engine Optimization. In het Nederlands: zoekmachine optimalisatie. De betekenis stamt af van de term SEM, wat staat voor Search Engine Marketing. In het Nederlands: zoekmachine optimalisatie marketing. SEM is in de te delen in SEO en SEA, wat staat voor Search Engine Advertising. In het Nederlands: zoekmachine advertenties.

Wat is SEO?

SEO houdt in dat een bepaalde website wordt ingericht en rekening houdt met bepaalde zoekwoorden. In de online marketingwereld wordt dit ‘optimaliseren’ van de website genoemd. De website komt door het optimaliseren zo hoog mogelijk in Google wanneer mensen zoeken op een bepaald woord. Dit woord wordt ingesteld als zoekwoord voor een bepaalde pagina. Dat zoekwoord moet in de pagina zoveel mogelijk centraal staan. Hierdoor weet Google waar de pagina over gaat en scoor je hoger in Google.

Wanneer iemand zoekt op ‘marketing’ en je wil dat jouw website bovenaan in Google komt, moet jouw pagina geoptimaliseerd zijn voor de term ‘marketing’. Een goede meta titel en meta beschrijving is essentieel om gevonden te worden. Maar, waarom is dat zo essentieel?

Meta titel

Een meta titel, of paginatitel, is de titel die wordt weergegeven in Google. De paginatitel staat in grote letters en geeft heel kort weer waar de pagina over gaat. Sterker nog, de paginatitel mag maximaal 58 karakters bevatten. Wanneer de paginatitel meer dan 58 karakters bevat, wordt de paginatitel niet juist weergegeven in Google. De klant ziet dan een onvolledige paginatitel.

Wij adviseren om rekening te houden met een aantal aspecten. Maak ten eerste de paginatitel niet te lang, maar zorg ook voor de juiste zoekwoorden in de titel. Zet de belangrijkste zoekwoorden vooraan en vermijdt de term ‘home’ en de bedrijfsnaam. De bedrijfsnaam staat echter al in de URL, die wordt weergegeven boven de paginatitel. Er wordt vaak geadviseerd om getallen te gebruiken in de paginatitel. Doe dit alleen wanneer het relevante cijfers zijn en een goed beeld geeft over de pagina.

Wanneer een pagina wordt geïndexeerd in Google, wordt er automatisch een paginatitel aangemaakt. Deze paginatitel is automatisch gebaseerd op jouw pagina. Dit ziet er vaak onprofessioneel en onjuist uit. Wij adviseren bij het maken van een pagina, de paginatitel gelijk te optimaliseren!

Meta beschrijving

Een meta beschrijving, is de beschrijving van de paginatitel. Dit is een langere tekst dan de paginatitel en mag maximaal 155 karakters lang zijn. Wanneer dit meer dan 155 karakters zijn, wordt de meta beschrijving onvolledig weergegeven in Google. Er wordt geadviseerd om minimaal 120 karakters en maximaal 155 karakters te gebruiken. Hierdoor krijg je een volledige meta beschrijving en kan je voldoende informatie beschrijven over de pagina. Maar, wat komt er precies in de meta beschrijving?

Wij adviseren om rekening te houden met een aantal aspecten. Maak ten eerste de meta beschrijving niet te lang en zorg ervoor dat het zoekwoord terugkomt in de meta beschrijving. Net als bij de paginatitel is het niet noodzakelijk om de bedrijfsnaam te noemen in de meta beschrijving. Zet daarnaast de belangrijkste informatie, zinnen, aandachtspunten etc. in de meta beschrijving. Wanneer er veel dingen zijn om te benoemen, maak een keuze op basis van relevantie en prioriteit.

Wanneer een pagina wordt geïndexeerd in Google, wordt er automatisch een meta beschrijving aangemaakt. Deze meta beschrijving is automatisch gebaseerd op jouw pagina. De eerste paar zinnen worden genomen als meta beschrijving en dit ziet er vaak onprofessioneel uit. Wij adviseren bij het maken van een pagina, de meta beschrijving gelijk te optimaliseren!

SEA

Naast SEO, bestaat er ook SEA. SEA heeft te maken met advertenties op Google en wordt vaak gebruikt in samenhang met SEO. Wanneer mensen SEO en SEA horen, weten ze vaak de verschillen niet en wat deze twee begrippen precies inhouden. Op onze SEO en SEA pagina worden de verschillen uitgelegd, voor- en nadelen besproken en tips gegeven over de twee begrippen.

Wilt u meer klanten uit uw website halen?

Scan uw website GRATIS op vindbaarheid