Search Engine Advertising

Steeds vaker zie je het begrip voorbij komen, search engine advertising. De engelse benaming voor zoekmachine adverteren. Zoekmachine’s zoals Google bieden de mogelijkheid om te kunnen adverteren binnen hun zoekmachine. Hierbij kan doelgericht worden geadverteerd op bepaald zoekwoorden op zoekgedrag. Op deze pagina vertellen we je graag meer over deze manier van online adverteren.

Bas

Ik help je graag verder!

  • GOOGLE PAGERANK SPECIALIST
  • HOGERE POSITIE MET JOUW WEBSITE
  • ONDERSTEUNING VAN EEN SPECIALISTISCH TEAM
  • BETER VINDBAAR VOOR JOUW POTENTIËLE KLANTEN

56%

Gemiddelde stijging van Google posities per klant.

288%

Gemiddelde Bezoekersaantal Stijging Per Klant

400%

Gemiddelde conversiestijging per klant.

2.566.765

Aantal vertoningen per maand

+/-4

Cursussen per jaar

* Bovenstaande cijfers zijn gebaseerd op januari 2020 bij nieuwe digitale transitie

Wat is SEA

SEA is de afkorting voor Search Engine Advertising, dus er zit geen verschil tussen. Aangezien het een lang woord is wordt deze vaak afgekort met SEA. De betekenis voor Search Engine Advertising en SEA is dus gelijk.

Hoe kan ik SEA advertenties herkennen?

Waarschijnlijk heb je deze al vaak voorbij zien komen als je gebruikt maakt van zoekmachines zoals Google. Je voert een zoekwoord in en vervolgens staat er bij de eerste 3-4 resultaten ‘advertentie’, dit zijn SEA zoekwoord advertenties. Zie hieronder:

Search Engine Advertising Zoekwoorden

Wanneer je opzoek bent naar schoenen dan start je eventueel je online zoektocht door in de zoekmachine van Google ‘schoenen kopen’ in te typen. Nu krijg je eerste vier advertenties te zien, dit zijn zoekwoord advertenties.

Als tweede kan je Google advertenties herkennen door de Shopping mogelijkheid, hierbij worden direct productafbeeldingen weergegeven in combinatie met de prijs. Een voorbeeld hiervan zie je hieronder:

Search Engine Advertising Shopping

We zien hier alleen de producten in de richting waarnaar je op zoek bent, namelijk schoenen. Zoals eerder aangegeven kan je hier snel en eenvoudig een product afbeelding zien, de prijs (eventuele korting), verkoper van het product en de beoordelingen.

Als derde voorbeeld van Search Engine Advertising kunnen we kijken naar de zogenaamde Display Advertenties. Hierbij wordt met afbeeldingen geadverteerd, zoals de naam het al zegt. Deze SEA advertenties vind je niet op de pagina van Google zelf, maar vaak op pagina’s die een plek aanbieden voor online adverteerders. Een goed voorbeeld hiervan zijn pagina’s als nu.nl. Wil je meer weten over deze manier van Search Engine Advertising? Lees hier dan alles Display advertising.

Kernbegrippen betekenis search engine advertising

Iedere vakterm heeft verschillende onderdelen en bijbehorende termen. Door deze veel voorkomende begrippen te begrijpen zul je eerder begrijpen wat SEA precies inhoud. Onderstaand hebben wij de begrippen die vaak voorkomen op een rijtje gezet:
– Kosten per click (cost per click) / PPC
– Remarketing ( het volgen van jouw bezoekers met advertenties)
– SEA (search engine advertising)
Zoekwoordplanner ( een tool om het zoekgedrag van jouw potentiële bezoekers in kaart te brengen i..c.m de veiling / CPC prijzen )
– Google Ads ( de naam van het advertentieplatform van Google, voorheen Google Adwords)
– PPC (Pay Per Click, oftewel kosten per klik)
– Conversie (behaald doel, dit kan een telefoongesprek, offerte aanvraag, verkoop, reservering etc.. zijn)
– CTR (Click trough rate)

Mogelijkheden Search Engine Advertising (SEA)

De mogelijkheden die Google Ads biedt zijn enorm, je kunt exact targette op jouw doelgroep en bepalen hoeveel je hiervoor wilt uitgeven. De online strategie van een bedrijf telt als uitgangsbasis voor het opzetten van SEA campagnes, hierdoor kunnen we de doelen van jouw bedrijf behalen tegen een zo laag mogelijk budget. Neem hiervoor contact op met onze specialisten. Zij kunnen jou verder helpen en nog meer uitleg geven over de betekenissen en mogelijkheden die Adverteren biedt.

Wil je meer weten over SEA?

Vraag naar de mogelijkheden