Hoog in Google

Onderzoek heeft uitgewezen dat 70% van de gebruikers op Google terecht komt op een website met een positie op de eerste pagina. 'Hoog in Google' kan dus beter gespecificeerd worden tot 'De bovenste tien posities in Google'. Hierbij wordt er slechts gekeken naar de organische (niet betaalde) posities in Google. Bij populaire zoekopdrachten geeft Google namelijk ook betaalde zoekresultaten weer. Deze posities zijn goed voor nog eens ruim 15% van 'klikken'. Geconcludeerd kan worden dat bovenaan in Google staan cruciaal is voor het aantal bezoekers op jouw website.

Bas

Ik help je graag verder!

  • GOOGLE PAGERANK SPECIALIST
  • HOGERE POSITIE MET JOUW WEBSITE
  • ONDERSTEUNING VAN EEN SPECIALISTISCH TEAM
  • BETER VINDBAAR VOOR JOUW POTENTIËLE KLANTEN

56%

Gemiddelde stijging van Google posities per klant.

288%

Gemiddelde Bezoekersaantal Stijging Per Klant

400%

Gemiddelde conversiestijging per klant.

2.566.765

Aantal vertoningen per maand

+/-4

Cursussen per jaar

* Bovenstaande cijfers zijn gebaseerd op januari 2020 bij nieuwe digitale transitie

Hoe kom ik bovenaan in Google?

Zoals in de introductie beschreven, zijn er twee verschillende mogelijkheden om een hoge positie in Google in te nemen. Een vorm is niet betaald en worden organische zoekresultaten genoemd. De andere vorm zijn betaalde zoekresultaten en staan ook wel bekend als zoekmachine advertenties. Wanneer wij kijken naar de website-bezoeken die een hoge positie in Google realiseert, is het logisch dat de concurrentie hoog is. Daarom worden begrippen zoals SEO (zoekmachine optimalisatie) en SEA (zoekmachine adverteren) steeds bekender. In onderstaande kopjes geven wij een uitgebreidere uitleg over deze begrippen.

SEO, oftewel zoekmachine optimalisatie

Het verkrijgen van een positie op de eerste pagina in Google wordt bepaald aan de hand van 200+ factoren. Google heeft in de afgelopen jaren een algoritme (door)ontwikkeld die in staat is om webpagina’s te beoordelen. Zoals eerder gezegd zijn er 200+ factoren die onderverdeelt zijn in de categorieën: autoriteit, techniek en content. Laatstgenoemde is een factor waarin jij als beginnende SEO’er verbeteringen kan doorvoeren. Content is namelijk al de informatie op een webpagina in de vorm van tekst en afbeeldingen. Het gebruik van keywords in de juiste hoeveelheid is hierin cruciaal. Stel jij wilt gevonden worden op ‘Meer websitebezoekers krijgen’. Dan is het belangrijk dat deze zoekwoorden terugkomen in de tekst. Daarnaast is het cruciaal dat de titel en beschrijving van een pagina aangepast worden, zodat de zoekwoorden hier ook in terug komen. Afbeeldingen worden voorzien van een relevante titel en alt-tekst.

Voorkom penalties (straffen)

Vroeger kon Google nog voor de gek gehouden worden, dit is echter al lang verleden tijd. Daarom is het essentieel dat er volgens de richtlijnen van Google gewerkt wordt. De zoekmachine schroomt het namelijk niet op penalties (straffen) uit te delen. Het optimaliseren van jouw webpagina’s voor Google is een specialistische en tijdrovende klus. Smartscript maakt graag een gratis en vrijblijvende SEO-scan voor jouw website, zodat jij ook hoog in google kan komen!

SEA, ook wel zoekmachine adverteren

Zoekmachine adverteren biedt ondernemers de mogelijkheid om snel op de eerste pagina te komen bij specifieke zoekopdrachten. SEA is in tegenstelling tot SEO een korte termijn oplossing om snel goed vindbaar te zijn. De advertenties die worden weergegeven bovenaan de pagina kunnen na slechts één dag al weergegeven worden. Wij adviseren in veel gevallen om SEA te combineren met SEO. Het verkrijgen van een hoge organische positie kan maanden duren, afhankelijk van de concurrentie. Terwijl de webpagina’s volledig SEO-proof worden gemaakt, kan er al begonnen worden met adverteren. Ook kan SEA een uitkomst zijn bij een productintroductie.

Wat is CPC en hoe blijf ik binnen mijn SEA budget?

Hoe krijg ik zo’n advertentie? Beginnende zoekmachine adverteerders adviseren wij sterk om zich goed in te lezen over de mogelijkheden en valkuilen van Google ads. Met de juiste kennis kan jij de juiste zoekwoorden vaststellen, advertenties monitoren en optimaliseren. Ontbreekt de kennis dan is het mogelijk dat jij veel geld kwijt bent voor minimale resultaten. Google werkt namelijk aan de hand van een ‘veiling’. Bieders kunnen concurrenten overbieden, zodat zij weergegeven worden. Aan de hand van jouw budget kan jij aangegeven wat jij per klik wilt betalen. Dit wordt Cost per Click (CPC) genoemd. Ben jij benieuwd naar de mogelijkheden die SEA en SEO voor jouw onderneming kan betekenen? Wij maken vrijblijvend een gratis rapport inclusief advies!

Voor- en nadelen SEO en SEA werkzaamheden

De concurrentie op Google neemt steeds meer toe. Online ondernemingen gaan steeds meer de dienst uitmaken. De vindbaarheid is hierbij cruciaal. Doordat SEO en SEA complementair aan elkaar zijn, kan jij nu meteen goed vindbaar zijn en dit voor de langer termijn veilig stellen.

Voordat een hoge positie in Google is gerealiseerd zijn er minimaal enkele maanden verstreken. Op de langer termijn heb je hier echter veel profijt van. De posities die eenmaal zijn behaald zullen, mits geen penalty’s worden ontvangen, niet verdwijnen.

SEA kan op zeer korte termijn direct voor nieuwe websitebezoekers zorgen. Per websitebezoeker zal er echter wel een bedrag betaald moeten worden aan Google. Daarnaast verdwijnt de advertentie/positie in Google direct, wanneer er geen budget meer is. SEA is echter niet alleen gericht op geld. Hoe relevanter jouw advertentie is voor het zoekwoord, des te sneller wordt deze weergegeven. De relevantiescore geeft inzichten voor jouw SEO werkzaamheden.

Het grootste nadeel van SEO en SEA is de mate waarin kennis nodig is. Zonder kennis kan je grote vooruitgang boeken, echter de kans dat de top drie in Google bereikt gaat worden is zeer gering!

Alles onder één dak, met één aanspreekpunt

Als fullservice internetbureau hebben wij al de kennis in huis om ervoor te zorgen dat jouw website bovenaan in Google komt. Onze online markerteers, webdesigners- en ontwikkelaars bundelen graag hun kennis om ervoor te zorgen dat jouw website goed vindbaar wordt. Wil je kennis maken met onze werkwijze? Laat dan in een van onze ‘scans’ jouw website-url achter. Binnen 24 uur heb jij een gratis rapport inclusief advies van ons ontvangen.

Wilt u meer klanten naar uw website halen?

Scan uw website GRATIS op vindbaarheid