www.
Ik help je graag verder!
Gemiddelde stijging van Google posities per klant.
Gemiddelde Bezoekersaantal Stijging Per Klant
Gemiddelde conversiestijging per klant.
Aantal vertoningen per maand
Cursussen per jaar
* Bovenstaande cijfers zijn gebaseerd op januari 2020 bij nieuwe digitale transitie
Zoals in de introductie beschreven, zijn er twee verschillende mogelijkheden om een hoge positie in Google in te nemen. Een vorm is niet betaald en worden organische zoekresultaten genoemd. De andere vorm zijn betaalde zoekresultaten en staan ook wel bekend als zoekmachine advertenties. Wanneer wij kijken naar de website-bezoeken die een hoge positie in Google realiseert, is het logisch dat de concurrentie hoog is. Daarom worden begrippen zoals SEO (zoekmachine optimalisatie) en SEA (zoekmachine adverteren) steeds bekender. In onderstaande kopjes geven wij een uitgebreidere uitleg over deze begrippen.
Het verkrijgen van een positie op de eerste pagina in Google wordt bepaald aan de hand van 200+ factoren. Google heeft in de afgelopen jaren een algoritme (door)ontwikkeld die in staat is om webpagina’s te beoordelen. Zoals eerder gezegd zijn er 200+ factoren die onderverdeelt zijn in de categorieën: autoriteit, techniek en content. Laatstgenoemde is een factor waarin jij als beginnende SEO’er verbeteringen kan doorvoeren. Content is namelijk al de informatie op een webpagina in de vorm van tekst en afbeeldingen. Het gebruik van keywords in de juiste hoeveelheid is hierin cruciaal. Stel jij wilt gevonden worden op ‘Meer websitebezoekers krijgen’. Dan is het belangrijk dat deze zoekwoorden terugkomen in de tekst. Daarnaast is het cruciaal dat de titel en beschrijving van een pagina aangepast worden, zodat de zoekwoorden hier ook in terug komen. Afbeeldingen worden voorzien van een relevante titel en alt-tekst.
Vroeger kon Google nog voor de gek gehouden worden, dit is echter al lang verleden tijd. Daarom is het essentieel dat er volgens de richtlijnen van Google gewerkt wordt. De zoekmachine schroomt het namelijk niet op penalties (straffen) uit te delen. Het optimaliseren van jouw webpagina’s voor Google is een specialistische en tijdrovende klus. Smartscript maakt graag een gratis en vrijblijvende SEO-scan voor jouw website, zodat jij ook hoog in google kan komen!
Zoekmachine adverteren biedt ondernemers de mogelijkheid om snel op de eerste pagina te komen bij specifieke zoekopdrachten. SEA is in tegenstelling tot SEO een korte termijn oplossing om snel goed vindbaar te zijn. De advertenties die worden weergegeven bovenaan de pagina kunnen na slechts één dag al weergegeven worden. Wij adviseren in veel gevallen om SEA te combineren met SEO. Het verkrijgen van een hoge organische positie kan maanden duren, afhankelijk van de concurrentie. Terwijl de webpagina’s volledig SEO-proof worden gemaakt, kan er al begonnen worden met adverteren. Ook kan SEA een uitkomst zijn bij een productintroductie.
Hoe krijg ik zo’n advertentie? Beginnende zoekmachine adverteerders adviseren wij sterk om zich goed in te lezen over de mogelijkheden en valkuilen van Google ads. Met de juiste kennis kan jij de juiste zoekwoorden vaststellen, advertenties monitoren en optimaliseren. Ontbreekt de kennis dan is het mogelijk dat jij veel geld kwijt bent voor minimale resultaten. Google werkt namelijk aan de hand van een ‘veiling’. Bieders kunnen concurrenten overbieden, zodat zij weergegeven worden. Aan de hand van jouw budget kan jij aangegeven wat jij per klik wilt betalen. Dit wordt Cost per Click (CPC) genoemd. Ben jij benieuwd naar de mogelijkheden die SEA en SEO voor jouw onderneming kan betekenen? Wij maken vrijblijvend een gratis rapport inclusief advies!
De concurrentie op Google neemt steeds meer toe. Online ondernemingen gaan steeds meer de dienst uitmaken. De vindbaarheid is hierbij cruciaal. Doordat SEO en SEA complementair aan elkaar zijn, kan jij nu meteen goed vindbaar zijn en dit voor de langer termijn veilig stellen.
Voordat een hoge positie in Google is gerealiseerd zijn er minimaal enkele maanden verstreken. Op de langer termijn heb je hier echter veel profijt van. De posities die eenmaal zijn behaald zullen, mits geen penalty’s worden ontvangen, niet verdwijnen.
SEA kan op zeer korte termijn direct voor nieuwe websitebezoekers zorgen. Per websitebezoeker zal er echter wel een bedrag betaald moeten worden aan Google. Daarnaast verdwijnt de advertentie/positie in Google direct, wanneer er geen budget meer is. SEA is echter niet alleen gericht op geld. Hoe relevanter jouw advertentie is voor het zoekwoord, des te sneller wordt deze weergegeven. De relevantiescore geeft inzichten voor jouw SEO werkzaamheden.
Het grootste nadeel van SEO en SEA is de mate waarin kennis nodig is. Zonder kennis kan je grote vooruitgang boeken, echter de kans dat de top drie in Google bereikt gaat worden is zeer gering!
Als fullservice internetbureau hebben wij al de kennis in huis om ervoor te zorgen dat jouw website bovenaan in Google komt. Onze online markerteers, webdesigners- en ontwikkelaars bundelen graag hun kennis om ervoor te zorgen dat jouw website goed vindbaar wordt. Wil je kennis maken met onze werkwijze? Laat dan in een van onze ‘scans’ jouw website-url achter. Binnen 24 uur heb jij een gratis rapport inclusief advies van ons ontvangen.
Scan uw website GRATIS op vindbaarheid
www.