Hoger in Google

Wist je dat 90% van de Nederlanders Google gebruikt als zoekmachine? Smartphonegebruikers gebruiken Google zelfs nog vaker! Maar hoe kom je als bedrijf op een organische manier hoger in Google? En hoe zorg je ervoor dat je dat je bovenaan blijft in Google? Want 91,5% van de websitebezoekers kijkt niet verder dan de eerste pagina voor hun zoekopdracht. Dit is dus waarom jij in de top 10 wilt staan! Om goed vindbaar te zijn en te houden, is het belangrijk om de juiste content te plaatsen op je website. Door de juiste content de communiceren behaal je de juiste conversies (meer leads, orders en aanvragen). Maar om op te vallen is het handig om te investeren in diverse Online Marketing Technieken, denk hierbij aan zoekmachineoptimalisatie (SEO).

Hoe kom ik hoger in Google?

Bij Cherry beschikken we over verschillende technieken om je website goed vindbaar te maken én te houden in Google. Wanneer je de zoekmachine optimalisatie uitbesteedt aan Cherry zetten we de volgende stappen:

  1. Nulmeting

Voordat we beginnen met hoger in Google te komen doen we een nulmeting. Met deze nulmeting kunnen we kijken naar je huidige vindbaarheid. In de nulmeting komt ook naar voren met welke zoekwoorden je nu goed scoort en waar verbetering ligt. Ook kijken we naar je huidige backlinkprofiel en andere belangrijke technische aspecten zoals de snelheid van je website. Vanuit de nulmeting maken we een plan voor hoe je hoger in Google kan komen.

  1. Zoekwoordenonderzoek

Tijdens de nulmeting doen wij ook een zoekwoordenonderzoek. Bij dit onderzoek wordt het duidelijk wat voor zoekwoorden je doelgroep gebruikt om te vinden wat ze zoeken. Vanuit het zoekwoordenonderzoek kijken we welke woorden relevant zijn voor jouw bedrijf om ook in te zetten. We kijken hierbij naar het volume van het woord (hoe vaak wordt er per maand gezocht op dit woord) en wat de concurrentie met deze woorden doet.

  1. Technische website optimalisatie

Om de juiste bezoekers op je website te krijgen is het belangrijk om te focussen op het technische gedeelte van je website, ook wel technische SEO. Google streeft er namelijk naar om de bezoekers naar de meest relevante en beste websites te sturen. Onder technische SEO valt onder andere de snelheid van je website, niet-werkende links of een verkeerd ingevuld robots.txt bestand. Door deze zaken op orde te brengen zal Google je hoger in de rankings zetten.

  1. Linkbuilden & bloggen

Wanneer je website geoptimaliseerd is gaan we linkbuilden en bloggen op de meest belangrijke zoekwoorden. Door onze linkbuildstrategie toe te passen in combinatie met blogs komt je website op verschillende platformen te staan waardoor Google je website relevanter gaat vinden. Hierdoor komt je ook weer hoger in de ranking!

Wil je hulp van een specialist bij jouw online marketing?

Cherry kan dit realiseren. Wij nodigen je van harte uit voor een vrijblijvend adviesgesprek om de online marketing mogelijkheden voor jouw bedrijf te bespreken. Bel ons gerust!

Neem contact met ons op

Contact