Emailmarketing design

Naast het design van jouw website, huisstijl en andere uitingen van de organisatie is het belangrijk dezelfde stijl door te voeren binnen emailmarketing. Emailmarketing design is daarom essentieel voor een optimale online uitstraling van de organisatie. De e-mail of nieuwsbrief moet herkenbaar zijn. Zodra de mail geopend wordt, moet de lezer direct herkennen van welk bedrijf de e-mail afkomstig is. Het is daarom verstandig om jouw website design door te vertalen naar het e-mail design.

Danny

Ik help u graag!

  • SPECIALIST IN EMAILMARKETING DESIGN
  • MEER RESULTAAT DOOR EEN AANSLUITEND DESIGN
  • EEN SPECIALISTISCH TEAM
  • UNIEK VOOR JOUW POTENTIËLE KLANTEN

288%

Gemiddelde Bezoekersaantal Stijging Per Klant

+/-4

Cursussen per jaar

100%

Enthousiast team

52

Vrijdagmiddag borrels per jaar

5

Jaren emailmarketing design ervaring

* Bovenstaande cijfers zijn gebaseerd op januari 2020

Het doel van de e-mail

Uiteraard zijn er wel verschillen tussen website design en emailmarketing design. E-mail heeft een ander doel dan een website. E-mail is veel meer gericht op directe conversie dan de website. Binnen het e-mail design is het van belang om een duidelijke CTA (Call To Action) te verwerken omdat het doel van de e-mail in veel gevallen conversie is. Dit kan een uitnodiging voor een evenement zijn of bijvoorbeeld het aanschaffen van jouw producten.

Websafe lettertype

Voor een emailmarketing design is de keuze voor het lettertype van groot belang. Indien je een lettertype gebruikt die niet bij alle ontvangers actief is op zijn of haar computer, dan kan dit voor problemen zorgen. Daarom gebruiken wij voor onze emailmarketing designs de zogenoemde ‘websafe’ lettertypen.

Het gebruik van afbeeldingen bij emailmarketing design

Het juist gebruiken van afbeeldingen is cruciaal bij emailmarketing design. Het is namelijk zo dat lezer in sommige gevallen de afbeeldingen eerst moeten downloaden om deze te zien. Let dus goed op hoe je afbeeldingen gebruikt in jouw nieuwsbrief of e-mail. Het is namelijk wel sterk om afbeeldingen te gebruiken in het design. Wij zorgen ervoor dat de boodschap van de mail niet verwerkt is in de afbeelding. De boodschap van de e-mail moet al duidelijk zijn voordat de afbeeldingen zijn gedownload. Dit vergroot uiteraard de kans dat de lezer ook daadwerkelijk de afbeeldingen in de e-mail gaan downloaden en uiteindelijk overgaan tot actie.

Emailmarkting design en mobiel

Meer dan de helft van de e-mails wordt tegenwoordig gelezen op een smartphone. Het is daarom van groot belang dat jouw emailmarketing design perfect wordt weergegeven op smartphones. Je wilt voorkomen dat meer dan de helft van jouw nieuwsbrief inschrijvingen de mail niet netjes ontvangt omdat hij op de telefoon wordt gelezen.

Jouw emailmarketing design als conversieknaller

Ons team van designers weten als geen ander hoe je een emailmarketing design ontwikkelt die echt geld oplevert voor jouw bedrijf. Uiteraard worden conversieverhogende aspecten meegenomen in het design, maar aan de hand van testen weten we pas echt wat werkt. Daarom is het van belang om A/B testen uit te voeren op designelementen. Aan de hand van de volgende designelementen kunnen we testen uitvoeren om tot een zo hoog mogelijke conversie te komen voor jouw emailmarketing.
– kleurgebruik
– wel of geen foto
– button of tekstlink
– positie van foto’s
– soort foto (wijst de persoon op de foto naar de button of juist niet)
– extra informatie, of alleen een korte Call To Action.
Wij gaan uiteraard voor het hoogst haalbare, jij ook?

Volledig responsive emailmarketing design

Ons zal het niet gebeuren dat we een emailmarketing design hebben ontworpen die alleen op een computer zichtbaar is. Wat als jouw potentiele klant deze e-mail opent op zijn of haar smartphone in de trein, tijdens de lunch of op de wc? Inmiddels worden e-mails vaker geopend op de smartphone dan een computer. Daarom zorgen wij altijd voor responsive emailmarketing designs die er perfect uitkomen op elk device.

Emailmarketing design volgens de nieuwste trends

Ons designteam doet niets anders dan designen. Zij speuren continu op het internet naar de nieuwste trends en ontwikkelingen. Op deze manier zorgen wij ervoor dat wij altijd voorop lopen met de nieuwste trends en ontwikkelingen op het gebied van emailmarketing design. Wij designen e-mails voor de toekomst!

Wilt u meer halen uit Emailmarketing?

Vraag een Gratis gesprek aan