www.
Ik help je graag verder!
Aantal vertoningen per maand
Cursussen per jaar
Enthousiast team
Vrijdagmiddag borrels per jaar
Jaren advertising design ervaring
* Bovenstaande cijfers zijn gebaseerd op januari 2020
Online display advertising is een manier van marketing / reclame om je doelgroep te kunnen bereiken. Dit wordt gedaan aan de hand van banners in veel verschillende soorten en maten. In de meeste gevallen wordt display advertising ingezet op basis van grote hoeveelheden data, denk hierbij aan het volgen van je website bezoekers en later een display advertentie banner tonen op een andere website. Vaak zie je dit voorkomen bij site’s als nu.nl en de telegraaf. De grote banners aan de bovenkant, zijkanten en onderkanten zijn banners die uit een display advertising campagne komen.
De banner die in de advertentie groepen zitten kunnen op verschillende plekken, manieren, tijden en targeting worden ingezet. Zo kun je de banners inzetten om naamsbekendheid te creëren in een bepaalde regio, dan zet je deze in op het begin van de klantreis. Een tweede manier is om de banners van de display advertising campagne pas in te zetten wanneer klanten al op de website zijn geweest en deze zonder conversie hebben verlaten, dan kan je deze voor een bepaalde periode blijven volgen om toch de conversie te behalen. Als laatste kun je advertenties inzetten op basis van interesse, zo zijn er verschillende interesses, demografische gegevens bekend wat je kan instellen als een doelgroep. Welke manier het beste bij jullie organisatie past kunnen wij zeggen na een goed inventarisatie gesprek.
De kosten voor een display advertentie campagne verschillen aan de hand van het ingestelde doel. Zo kan er worden betaald per klik (CPC), maar kan er ook betaald worden per aantal impressies. Welke manier het beste past is afhankelijk van de gestelde doelen. Beide opties hebben hun voor en nadelen.
In de afgelopen periode hebben wij veel van onze klanten mogen helpen bij de verschillende onderdelen van het advertentie proces. Zo bedenken we als eerste samen met de klant een strategie, welke doelen willen ze behalen, tegen welke kosten en in welke periode. Vervolgens gaan maken we verschillende designs voor de banners, meer informatie hierover vind je hier. Door veel soorten banners gemaakt te hebben kunnen we tijdens de campagnes A/B testen. Wat betekent dat we verschillende opstelling, indelingen en content testen. Diegene welke uiteindelijk het beste werkt zullen wij inzetten tegen hogere budgetten. Op deze manier halen we altijd het maximale rendement uit een Display Advertising campagne. Heb je meer vragen of ben je geïnteresseerd, neem dan gerust contact met ons op.
– Goede targetting mogelijkheden
– Handig voor het snel vergroten van naamsbekendheid
– De juiste boodschap op het juiste moment
– Eerst moet er een doelgroep worden gedefinieerd om op te targetten, om deze duidelijk te hebben dient er goed strategisch plan te zijn, deze brengt ons op het tweede nadelig punt.
– Kennis, voor het ultieme inzetten van Display advertising is kennis nodig, waarop ga je targetten, maak ik gebruik van de juiste designs / lay-outs en hoeveel budget moet ik besteden.
Retargeting voor extra conversies en leads
Zoals eerder al kort behandeld kunnen de display advertenties goed worden ingezet bij bezoekers die niet hebben geconverteerd op de website, hierdoor blijven we ze herinneren aan de website en zal de dit de kans op een conversie verhogen. Deze vorm van targetten is enorm doelgericht en kan vaak tegen lage budgetten worden ingezet.
1) Schrijf eerst duidelijk de doelen op van de campagne, schrijf vervolgens uit hoe je deze wilt halen. Vervolgens kunnen we samen kijken naar de invulling van de strategie.
2) Zet Display advertising in als ondersteuning van andere online advertentie campagnes. Zoals Google Ads zoeknetwerk en shopping.
3) Een online marketingcampagne is nooit klaar, dit geldt ook voor een display advertentie campagne. Blijf daarom altijd de campagne optimaliseren, voor het maximale rendement.
Wij helpen je graag verder
www.